Voorlopig geen beslissing voor asielzoekers uit Libanon
De Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) neemt voorlopig geen beslissing over de asielaanvragen van Libanezen. Vanwege de…
De IND waarschuwt voor telefonische oplichting (‘spoofing’). De laatste tijd komt het voor dat mensen zich aan de telefoon voordoen als IND-medewerker, maar in werkelijkheid uit zijn op informatie of geld. Fraudeurs misbruiken daarvoor het nummer +31 88 043 0430 van het Klantinformatiecentrum (KIC) van de IND. Door spoofing komt dit nummer in beeld bij degene die wordt gebeld. Hierdoor lijkt het alsof u een IND-medewerker aan de lijn krijgt. Maar in werkelijkheid gaat het dan om een fraudeur.
Wees alert op telefonische oplichting. De IND belt nooit met het telefoonnummer van het Klantinformatiecentrum zichtbaar in beeld. Ook bellen onze medewerkers u nooit om te vragen om geld over te boeken. Bovendien gebruiken onze medewerkers geen dwingende, agressieve toon aan de telefoon.
Twijfelt u aan de bedoelingen van iemand die aan de telefoon zegt dat hij IND-medewerker is? Neem dan contact met ons op via +31 88 043 0430. Wij registreren dan uw melding. Bent u slachtoffer van (een poging tot) telefonische oplichting? Dan kunt u aangifte doen bij de politie.